Neix Origen Empordanet, la marca que agrupa i potencia productors agrolimentaris de la zona

15/11/2024

El projecte està emmarcat dins del Pla Estratègic de Cruïlles, Monells i Sant Sadurní de l’Heura la Bisbal, Forallac, Corçà i Ullastret

La marca Origen Empordanet ja és una realitat i vol servir per aixoplugar i potenciar els productors i elaboradors agroalimentaris dels municipis que de Cruïlles, Monells i Sant Sadurní de l’Heura, la Bisbal d’Empordà, Forallac, Corçà i Ullastret. El projecte està emmarcat dins del Pla Estratègic d’aquests 5 municipis que, amb part del finançament a càrrec del Servei d’Ocupació de Catalunya, té per objectiu impulsar el seu creixement econòmic, concretament a partir de l’eix 2: el foment de la producció agroalimentària.

El projecte vol servir per augmentar el coneixement i reconeixement dels productes, productors i elaboradors locals, així com informar els consumidors locals i visitants sobre l’oferta agroalimentària disponible a la zona. Alhora, també vol fomentar les visites i les compres als productors i elaboradors de productes locals i de proximitat. I és que Origen Empordanet, amb el suport de la Diputació de Girona i el segell Girona Excel·lent, dona valor als productors i elaboradors que disposen de segells i marques de qualitat i, en aquesta línia, s’amplia el contingut de qualitat de la web del Visit Empordanet, una eina de promoció turística del territori que posa les visites locals al centre de l’experiència turística.

Per tal reforçar la marca Origen Empordanet s’ha editat una guia de productors i elaboradors que ja es pot trobar en línia i, pròximament, a les oficines de turisme de la Bisbal d’Empordà i Peratallada. El document aglutina totes aquelles empreses que s’han adherit a la campanya, alhora que tota la informació, es pot trobar a la pàgina web visitaempordanet.cat, on s’hi ha creat una nova secció destinada a productors.

Origen Empordanet ha encetat una campanya promocional a xarxes socials per tal de fer arribar el projecte entre la població més propera als municipis del pla estratègic. En aquest mateix sentit, també es va programar la jornada de formació ‘Comunicar per vendre més i millor – els segells agroalimentaris com a eina de promoció i altres estratègies de comunicació’, que es va dur a terme el passat dia 24 d’octubre a Nexes, el viver d’empreses de Forallac, al polígon de Vulpellac. Aquesta formació tenia per objectius donar a conèixer el segells de qualitat alimentària, potenciar la venda dels productes a través d’una bona comunicació, conèixer un cas d’èxit (Can Bech) i fer xarxa entre productors.